Zapobieganie spożywania alkoholu ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży - Doskonalenie nauczycieli w zakresie umiejętności wychowawczych i łódzkiego modelu działań profilaktycznych i wychowawczych w szkole – Szkolenie nauczycieli – „Profilaktyka miasta – profilaktyka obywatela” - kontynuacja
Cele realizacji :
Wsparcie nauczycieli łódzkich szkół w działaniach profilaktycznych realizowanych na terenie placówki;
Prezentacja nowoczesnych, realizowanych na terenie miasta programów profilaktycznych;
Wskazanie możliwości prowadzenia działań profilaktycznych w oparciu o elementy środowiska przyrodniczego;
Budowanie harmonii w grupie;
Stworzenie płaszczyzny współpracy wśród zainteresowanych nauczycieli oraz osób zajmujących się działaniami profilaktycznymi.
Cele te planujemy osiągnąć poprzez:
- Zorganizowanie zajęć warsztatowych promujących działania profilaktyczne;
- zorganizowanie zajęć terenowych jako przykładu działań profilaktycznych możliwych do realizacji z uczniami, na bazie środowiska naturalnego;
- Przygotowanie pakietu materiałów zawierających informacje na temat działań profilaktycznych;
- Przekazanie uczestnikom warsztatów informacji o możliwościach pomocy i instytucjach świadczących pomoc z zakresu profilaktyki uzależnień.
- promocja zdrowego stylu życia, zgodnego z naturą
Zadanie obejmuje kompleksowe szkolenie nauczycieli i pedagogów z łódzkich szkół w zakresie prowadzenia działań profilaktycznych z młodzieżą. Zadanie to jest kontynuacją bloku szkoleniowego realizowanego w latach ubiegłych. Program systematycznie obejmował kolejne grupy nauczycieli z różnych dzielnic miasta i przyczynić się ma do stworzenia systemowej płaszczyzny współpracy pomiędzy nimi oraz zbudowania kanonu zachowań i działań realizowanych w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki.
Prowadzenie tego typu szkoleń pozwala na stworzenie na terenie szkół łódzkich, spójnego programu działań profilaktycznych wpisującego się w Miejski Program działań profilaktycznych. Wspólne konsultacje i praca nad założeniami działań pozwalają znaleźć najlepsze i sprawdzające się w trudnych sytuacjach rozwiązania i procedury.
Nauczyciele pracują w szkole podstawowej, gimnazjum oraz szkole ponadgimnazjalnej. Biorąc razem udział w szkoleniu mieli możliwość wymiany poglądów oraz porównania działań prowadzonych w różnych grupach wiekowych uczniów. Pozwoliło to na porównanie zakresu, skali działań oraz stopnia trudności.